Regulamin Organizacyjny |
1. Firma podmiotu.
Specjalistyczna Praktyka Stomatologiczna lek. stom. Katarzyna Wysoczańska, jednoosobowa działalność gospodarcza jako indywidualna specjalistyczna praktyka lekarska.
2. Cele i zadania podmiotu.
Poprawa zdrowotności populacji w zakresie opieki stomatologicznej.
3. Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych.
Świadczenia ogólnostomatologiczne.
4. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych.
55-010 Radwanice, ul. Herberta 22a
5. Wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej w sposób określony w art. 27 pkt 2 - wydaje się bezpłatnie.
6. Organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat.
Świadczenia wykonuje się odpłatnie. Stosuje się ceny umowne na podstawie cennika stanowiącego załącznik do regulaminu.
- Przyjęcia pacjentów na wizytę.
W Praktyce przyjmuje się pacjentów zgodnie z wyznaczonym terminem przyjęć. W przypadkach nagłych pacjenci mogą być przyjmowani w terminie ustalonym przez lekarza. Świadczenia stomatologiczne udzielane są zgodnie z zasadami wiedzy i sztuki medycznej.
- Kolejność w ustaleniu terminu przyjęcia.
Pierwszeństwo mają osoby uprawnione. Pozostałe osoby według kolejności zgłoszenia, za wyjątkiem przypadków, gdy opóźnienie podjęcia leczenia mogłoby mieć negatywny wpływ na zdrowie i życie pacjentów. Gabinet umożliwia ustalenie terminu w formie osobistej, telefonicznej, internetowej.
Ustala się następujące typy wizyt:
- wizyta pierwszorazowa 30min
- wizyta standardowa 60 minut
- konsultację 15 minut
- wizyta endodontyczna (leczenie kanałowe) lub protetyczna do 120 minut
Pomiędzy przyjmowanymi pacjentami wymagane są 5 minutowe przerwy potrzebne do zdezynfekowania stanowiska pracy.
Pierwsza wizyta.
Na pierwszej wizycie pacjent zobowiązany jest do podania informacji zgodnych z m.in. Rozporządzeniem Ministra Zdrowia dotyczącym dokumentacji medycznej. Lekarz ma obowiązek zbadać pacjenta i przedstawić do zaakceptowania proponowane metody leczenia wraz z kosztorysem. Pacjent musi je zaakceptować, aby móc rozpocząć leczenie. W przypadku planowanego leczenia protetycznego konieczne jest wpłacenie przez pacjenta zaliczki w wysokości 30% całkowitej wartości uzupełnienia protetycznego.
Spóźnienia na wizytę.
Spóźnienia na wizytę powyżej 10 minut są traktowane jako rezygnacja z wizyty.
Rękojmia.
Udzielamy rocznej rękojmi na wykonane w gabinecie wypełnienia (plomby) oraz dwuletniej na uzupełnienia protetyczne. Jeżeli w okresie rękojmi wypełnienie w zębie lub uzupełnienie protetyczne ulegnie deformacji, zmieni kolor lub swoje właściwości wówczas w ciągu 14 dni od zgłoszenia zostanie nieodpłatnie naprawione lub wymienione na nowe. Reklamacja nie jest uwzględniana w przypadku gdy pacjent:
- przerwał zaplanowane leczenie
- nie stosuje się do zaleceń lekarza dotyczących higieny jamy ustnej i protez ruchomych
- nie zgłasza się na wizyty kontrolne wyznaczone po zakończeniu leczenia
- użytkuje lub przechowuje protezy niezgodnie z zaleceniami lekarza
- samodzielnie dokonuje korekt, przeróbek, napraw uzupełnienia protetycznego
- uległ wypadkowi w wyniku którego doszło do uszkodzenia uzupełnień
- cierpi na bruksizm (zgrzytanie zębami)
- ma postępujące zaniki kostne powodujące osiadanie protez
- uszkodził protezę poza jamą ustną.
Bezpieczeństwo.
Wszyscy pracownicy gabinetu zobowiązani są do bezwzględnego przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa pracy. Stosuje się w miarę możliwości sprzęt jednorazowego użytku. W pozostałych przypadkach sprzęt mający kontakt z pacjentem podlega procesom odkażania i sterylizacji zgodnie z normami. Sprzęt stosowany w praktyce posiada stosowne atesty gwarantujące wymaganą jakość. Informacje uzyskane w trakcie działania leczniczego są przechowywane i podlegają ochronie zgodnie z przepisami prawa.
Kierownik Lek. stom. Katarzyna Wysoczańska |